• Współpraca / kontakt

erratic.pl

  • Współpraca / kontakt

Pierwsze materiały z Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy

O tym, że pierwsze trzy części klasycznej serii Crash Bandicoot zostaną odświeżone na aktualną generację konsol, wiadomo już od czerwca, kiedy to projekt został ogłoszony w czasie tegorocznej imprezy E3. Teraz, przy okazji Playstation Experience, mogliśmy zobaczyć jak gra będzie wyglądała.

Nie bez kozery o obecnej, ósmej generacji konsol, mówi się „generacja remasterów”. Wiele spośród hitów na PS4 czy XBox One to gry, które można było ograć na starszych sprzętach. Budzi to mieszane reakcje graczy. Jedni uważają, że remastery są nikomu niepotrzebne i odciągają zasoby od tworzenia nowych gier, a inni są zadowoleni że mogą zagrać w gry, w które nie mieli wcześniej okazji, przy poprawionej grafice.

Głosy tęsknoty za klasyczną platformówką 3D słychać było od dawna, i nic dziwnego – na grach o lekko trzepniętym torbaczu wychowało się całe pokolenie posiadaczy Playstation. Po sieci krążyło już wiele plotek czy domniemanych dowodów nadchodzącego nowego wydania. Ale dopiero na czerwcowym E3 wszystko się wyjaśniło: powstaną remastery pierwszych trzech części, czyli:

  • Crash Bandicoot
  • Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back
  • Crash Bandicoot: Warped

Na evencie Playstation Experience pokazany został trailer odświeżonej trylogii. Zawiera on ujęcia tylko z pierwszej części, ale można się już zorientować jaki będzie poziom grafiki.

Więcej informacji można wyczytać z wpisu na blogu Playstation, który został napisany przez Dana Tanguaya, Game Directora w firmie Vicarious Visions, która tworzy grę. Już na wstępie zadaje on sam sobie pytanie – czy to jest faktycznie tylko remaster? Odpowiedź nie jest prosta.

Pierwszy Crash Bandicoot powstał 20 lat temu, przez co użycie oryginalnych kodów źródłowych czy zasobów graficznych i dźwiękowych mijało się z celem. Grafika została stworzona na nowo, bazując na oryginalnych konceptach. Podobnie wyglądała sprawa z mapami. Jak mówią twórcy, nowe cut-scenki zostały stworzone „inspirując się” tymi z klasycznych edycji, tak więc nie są to po prostu stare filmy z podbitą rozdzielczością.

Crash Bandicoot N Sane Trilogy
Plansze zostały odtworzone na podstawie oryginalnych

Deweloper tworząc większość rzeczy od nowa zaczął od przemyślenia samego gameplayu. We współczesne gry gra się nieco inaczej niż w te sprzed kilku generacji, dlatego trzeba było wyłuskać ze starych gier ich ideę, ducha, który sprawiał że gry były tak lubiane, i dostosować go do aktualnych oczekiwań. Oprócz tego przeportowano niektóre rozwiązania z nowszych edycji do tych starszych. W pierwszym Crashu możemy spodziewać się m. in. wyzwań czasowych znanych z „Warped”, których oryginalnie tam nie było. Zunifikowano także system menu, checkpointów i save’ów.

System checkpointów został zunifikowany w całej trylogii
System checkpointów został zunifikowany w całej trylogii

Widać więc, że nowa edycja to nie jest po prostu podbicie rozdzielczości na enginie. Zmiany są gruntowne, a gry zostały stworzone w zasadzie od zera. Dana Tanguay uważa jednak, że nie może być mowy o remake’u ze względu na stopień wykorzystania klasycznych gier. Z tego powodu to, czym będzie „N’sane Trilogy”, nazwał „Remaster Plus”.

Pojawia się więc pytanie – czemu znowu odgrzewanie staroci, zamiast zrobienia nowej gry? Od razu przychodzi na myśl chęć popłynięcia na fali nostalgii, skorzystania z pozytywnych wspomnień ludzi, którzy 20 lat temu zagrywali się w oryginał, i teraz bardzo chętnie kupią nową grę. To na pewno bardzo istotny czynnik. Trzeba też pamiętać, że dalsze gry serii, których nie tworzyło już studio Naughty Dog, były tworzone siłą rozpędu, i fani serii odnoszą się do nich raczej chłodno, przez co mogliby podobnie podejść do kolejnej gry. Tworząc remaster studio staje po bezpiecznej stronie, nawiązując do edycji, które były przyjęte entuzjastycznie, a dodatkowo patrzy się na nie przez różowe okulary wspomnień z dzieciństwa.

Przerywniki filmowe stworzono od zera
Przerywniki filmowe stworzono od zera

Ja nie jestem emocjonalnie związany z Crashem. Nie miałem PS1, nie spędzałem długich godzin skacząc i rozwalając skrzynki stworzeniem, które wszyscy znajomi określali jako „lisek” (chociaż tak naprawdę to jamraj, drobny torbacz). Grę na pewno kupię, lubię zręcznościówki platformowe i brakuje mi takich gier na współczesnej generacji. Muszę jednak przyznać, że to, co zostało pokazane na filmach, mnie nie powaliło. Grafika jest poprawna, ładnie podbito rozdzielczość, poprawiono modele i tekstury, ale nie zrobiło to takiego wrażenia, jak reboot Ratcheta i Clanka. W żadnym wypadku nie twierdzę, że gra wygląda źle, po prostu po prezentacji nie poczułem tego „wow”. Słyszałem też głosy, że gameplay jest trochę bardziej ociężały niż w oryginale, ale ja za mało grałem w tamte wersje, żeby mieć aż takie wyczucie. Oczywiście to dopiero pierwszy, wczesny film (premiera planowana jest na przyszły rok), z tylko jednej gry, więc wszystko może się jeszcze zmienić. Za projekt na pewno trzymam kciuki.

Udostępnij:

  • Share
  • Email
  • Pocket
  • Facebook
  • Twitter

Related

2016-12-04 News
No Comments
crash bandicootplaystationpsxremastertrailer

Kalendarium: 3 grudnia 1994

Super Mario Run i The Legend of Zelda: Breath of Wild w Tonight Show

Erratic.pl

Najnowsze wpisy

  • Recenzje serialowe: The Sinner s03, Mare of Easttown, Bosch
  • Sprzedaż Switcha dalej rośnie
  • Back to 1998 [recenzja]
  • PlayStation Classic od Sony już w grudniu
  • Neverwinter Nights: Enhanced Edition wydane w pudełku

Najnowsze komentarze

  • Grzegorz Dutkiewicz - Poradnik kupującego: Nintendo 3DS czy 2DS? XL czy zwykły? Klasyczny czy New?
  • Fred Mercury - Poradnik kupującego: Nintendo 3DS czy 2DS? XL czy zwykły? Klasyczny czy New?
  • Grzegorz Dutkiewicz - Poradnik kupującego: Nintendo 3DS czy 2DS? XL czy zwykły? Klasyczny czy New?
  • Fred Mercury - Poradnik kupującego: Nintendo 3DS czy 2DS? XL czy zwykły? Klasyczny czy New?
  • Grzegorz Dutkiewicz - Poradnik kupującego: Nintendo 3DS czy 2DS? XL czy zwykły? Klasyczny czy New?

Archiwa

  • czerwiec 2021
  • styczeń 2020
  • kwiecień 2019
  • wrzesień 2018
  • lipiec 2018
  • luty 2018
  • styczeń 2018
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • marzec 2016

Kategorie

  • Ciekawostki
  • Kalendarium
  • Kultura
  • News
  • Poradniki
  • Recenzje
  • Uncategorized
  • Video

Tagi

2ds 3ds book of demons DualShock e3 fani game game boy game of the year glitch goty gra gra roku indie kalendarium microsoft nes nes classic edition nintendo nintendo entertainment system nintendo nx nintendo switch playstation pokemon polskie programowanie psx quantum break recenzja retro return2games snes sony steam super mario world the legend of zelda thing trunk trailer ubisoft uranium wiedźmin 3 wiiu witcher 3 xbox zelda

Polecamy

  • ARHN.EU
  • Ephe Gaming Team
Dumnie wspierane przez WordPressa | Motyw: Neblue by NEThemes.
 

Loading Comments...
 

    loading Cancel
    Post was not sent - check your email addresses!
    Email check failed, please try again
    Sorry, your blog cannot share posts by email.