Facebook i Unity uruchamiają konkurencję dla Steam
Wczoraj Facebook ogłosił nowy projekt: Facebook PC Gaming Platform. Ma to być desktopowa aplikacja, spinająca gry stworzone przy użyciu silnika Unity ze światem Facebooka.
Nowa platforma ma być miejscem startowym do zakupów, pobierania i uruchamiania gier, a także czerpania informacji o nowinkach ze świata gier. Co ciekawe, PC Gaming Platform, oprócz standardowych „pełnowymiarowych” gier, ma także pozwalać deweloperom na oferowanie na komputery stacjonarne gier dostępnych na telefony z Androidem lub systemem iOS. Z tego opisu wynika, że będzie to Steam z kilkoma dodatkowymi opcjami, zwiększającymi zasięg gier.
Unity to obecnie jeden z najpopularniejszych silników służących do tworzenia gier. Jest to zintegrowane środowisko, dzięki któremu twórcy mogą pominąć sporą część technikaliów i skupić się na samej treści. Unity pozwala na eksport gier równocześnie na wiele platform, m. in. komputery PC, konsole Xbox i Playstation (obecna i poprzednia generacja), WiiU, konsole przenośne czy telefony komórkowe.
Do końca miesiąca deweloperzy mogą zgłaszać się do zamkniętego programu alpha wersji 5.4 silnika Unity, który będzie pozwalał tworzyć i eksportować gry do nowej platformy. Jest to znaczne ułatwienie dla programistów, którzy wcześniej, chcąc zintegrować swoje produkty ze światem Facebooka, musieli tworzyć dedykowane rozwiązania oparte o Facebook SDK. Mając w perspektywie możliwość łatwego dotarcia do dodatkowych milionów użytkowników, które studio by zignorowało taką szansę, zwłaszcza jeśli nie wymaga ona prawie żadnego wysiłku i nakładów?
Integrowanie narzędzi, które pozwalają na łatwy dostęp do sieci Facebooka, jest kluczowym elementem we wspieraniu deweloperów w celu osiągnięcia sukcesu, na który zasługują.Elliot Solomon, wiceprezes Unity
Facebook już od pewnego czasu wykazywał zainteresowanie wejściem głębiej w świat gier, co można było zaobserwować chociażby poprzez kupno firmy tworzącej Oculusa, system VR. Jeszcze niedawno FB było centrum gier casualowych, aczkolwiek od dłuższego czasu widać było odpływ graczy na rzecz platform mobilnych, co odbiło się na przychodach firmy. Być może to sprawiło, że firma Zuckerberga postanowiła zaatakować nowe rynki. W maju zademonstrowana została aplikacja „Facebook Games Arcade”, która była pierwszym krokiem prowadzącym do nowej platformy.
Na ten moment nie ma jeszcze zbyt wielu oficjalnych informacji, obie zainteresowane firmy unikają wypowiadania się na ten temat, a to, co wiadomo w tym momencie, to wynik dziennikarskiego „śledztwa” portalu TechCrunch.